A nyár végével minden visszaáll a régi kerékvágásba; hogy a testedet minél egészségesebben és fittebben tudd tartani, nem árt megfogadni néhány tanácsot. Mondjuk ezt a 10-et!

Csomagolj ebédet

Ha te magad készíted el az ebédet, akkor sok esetben számos kalóriát spórolhatsz meg, mintha ételt rendelnél vagy nekiállnál nasizni, mert nincs jobb kajád, és nem érsz rá kimenni rendesen ebédelni. Nemcsak az alakod hálálja meg, ha főzöl magadnak, hanem a pénztárcád is, mert több ezer forintot spórolhatsz, ha nem a céges étteremben/büfében eszel minden nap. Ha esténként szoktál főzni a családnak, akkor abból pont tudsz vinni magadnak másnapra ebédet.

Ne egyél a gép előtt mindenféle gyorskaját

Állj fel és járj

Legalább óránként állj fel egy kicsit a munkaállomásodról és mozogj. Nyújts, végezz néhány mobilizáló gyakorlatot, menj át a másik osztályra egy kicsit csevegni, a lényeg, hogy ne csak ülj. Ezzel elkerülhetőek a későbbi derékpanaszok, izomrövidülések és persze az eltunyulás.

Igyál sok vizet

Ugyebár a víz. Számos cikkben olvashattad már a vízivás fontosságát. Ez esetben is csak hangsúlyozni tudjuk, mennyire fontos a hidratáltság. Sokkal jobban tudsz majd koncentrálni, feszesebb lesz a bőröd, üdébb az arcod, jobb a vérkeringésed és még sorolhatnánk. Ha te is azok közé tartozol, akik könnyen elfelejtenek vizet inni munka közben, akkor szedj le egy applikációt, amely a beállított időközönként figyelmeztet. Ha nem bírod a sima vizet, de fogyni is szeretnél, akkor próbáld ki a citromos vizet!

A citromos víz üdít és fogyaszt is

Egyél több zöldséget

A zöldségek a legjobb vitamin-, ásványianyag- és rostforrások. Ősszel nincs is másra szükséged, csak jól tankolj fel ezekből, hogy megerősítsd az immunrendszered, hogy kellőképpen ellenálló legyél a bacikkal, vírusokkal szemben. Hagyd a divatdiétákat, egyél rengeteg zöldséget, a tested meghálálja!

Töltsd fel jól a kamrád

Nézd át a kamrádat, és dobálj ki minden felesleges és egészségre káros élelmiszert. A finomított dolgok helyett szerezz be teljes kiőrlésű alternatívákat, a cukros élelmiszerek helyett egészségesebb nasikat, legyen sok rost- és vitamindús, hasznos élelmiszer a kamrádban.

Töltsd meg egészséges élelmiszerekkel a kamrát

Próbálj ki egy új mozgásformát

Ha nyáron hozzászoktál, hogy bicikliztek, kirándultok, vízisíeltek, úsztok és mindenféle szabadban végezhető tevékenységet űztök, akkor ősszel se legyen ez másként! Ha meg akarod tartani a fittségedet, az egészségedet, akkor iktass be olyan mozgásformákat, amelyeket még nem próbáltál. A változatosság gyönyörködtet!

A TRX remek edzésmódszer – bárhol végezheted

Hozd ki a maximumot a reggeledből

Ne hagyd elveszni a kora reggeli órákat, indítsd be a napot! Legyen az akár egy kiadós nyújtás, egy jó kis kocogás a friss őszi levegőn, izzadás az aerobic órán, jóga a teraszon vagy hancúrozás az ágyban, egy reggeli hasznos és élvezetes tevékenységgel megalapozhatod az egész napot. Tőled függ, hogy indulsz neki a későn virradó és korán sötétedő napnak. Légy tele energiával ősszel is! Ebben a cikkben is találsz néhány trükköt, tippet, hogyan indíthatod be a reggeled, hogy egészséges maradj.

Nyújts és pihenj

Nyújtózkodj reggel és pihenj sokat este. Ez a kombináció rugalmasságot ad a testednek és frissességet az elmédnek. Kell ennél több?

Kezdd a reggelt egy jó kis nyújtással!

Légy jó magadhoz és mosolyogj

Ez több mindenről is szól. Amíg te nem vagy jóban saját magaddal, addig nem is fogod igazán jól érezni magad. Szánj időt a kikapcsolódásra, a sportra, az olvasásra, fejlesztésre, családra, barátokra és persze mosolyogj sokat. “A mosoly olyan görbület, amely mindent egyenesbe hoz.”

Menj ki a szabadba

Szellőztess sokat és tartózkodj minél több időt a levegőn, gyűjts be minél több D-vitamint a napfényből, amíg lehet. Munkaszünetben sétálj egy háztömböt, reggel kocogj egy jót a friss levegőn, vagy kirándulj a hétvégén. A lényeg, hogy tölts minél több időt a szabadban, hogy a tested és lelked is megbarátkozzon az ősszel.

Kellemes egy kis kocogás az őszi erdőben

A reggeli vagy az esti edzés való neked? Összeszedtük az előnyöket és a hátrányokat

Akinek nincs ideje napközben edzeni, bizony el kell döntenie, hogy a nap elejét vagy a nap végét szánja rá a mozgásra. Nézzük, melyik az az időszak, amelyik leginkább megfelel a te igényeidnek!

Forrás: https://www.femcafe.hu/cikkek/egeszseg/10-egyszeru-modszer-hogy-osszel-is-egeszseges-maradj?page=1